czwartek, 1 września 2016

3 RADY: Jak przestać jeść SŁODYCZE?



1. Detoks.

Detoks jest to metoda, którą sama sobie wymyśliłam. I zdecydowanie uważam to za odkrycie!
Metoda ta polega na tym, że nie jemy słodyczy tak długo aż nie przejdzie nam na nie ochota.
Muszę przyznać, że kiedyś byłam bardzo dużą fanką słodyczy. Czekolada to był mój ulubieniec. I zawsze miałam problem z zakończeniem.

Zjedzenie całej tabliczki czekolady to dla mnie nie był problem a wręcz nawet obowiązek! Gdy zjadłam jeden kawałek, nie potrafiłam się dalej powstrzymać. Jeżeli skądś to znasz to proponuję ci właśnie detoks!

Detoks z tego co zauważyłam trwa ok. 3-4 tygodnie.
W pierwszym tygodniu miałam bardzo dużą ochotę na słodycze.
W 2 tygodniu już tylko trochę, od czasu do czasu naszła mnie ochota.
W 3 tygodniu już w ogóle nie myślałam o czymś słodkim.
Dopiero w czwartym tygodniu kupiłam sobie czekoladę. I jakie było moje zaskoczenie... gdy wróciłam do domu w ogóle o niej zapomniałam. Dopiero gdy ją zobaczyłam, stwierdziłam: "poczęstuje się". Zjadłam 3 kostki i... koniec! Poczułem słodycz, zaspokoiłam się i tyle...
Mój problem ze słodyczami minął.
Nadal je jem ponieważ bardzo je lubię. Jednak mój detoks spowodował, że umiem się pohamować.
Wypróbujcie! Może na Was także zadziała... A jeżeli nie, to nic nie stracicie!



2. Zamienniki.

Kombinujcie! Bawcie się jedzeniem. Nie idźcie na łatwiznę, nie kupujcie ciągle tych sklepowych batonów, czekolady czy kremów, które zawierają w sobie bardzo dużo chemii.
Zróbcie jakieś ciasto czy ciastka w domu, zamiast kupić nutellę, zróbcie sobie ją sami w domu(przepis: Nutella).
Smak słodki, nie jest niczym złym. Jesteśmy do niego przyzwyczajeni od dziecka więc nie ma co się katować i rezygnować z tego pysznego smaku.

Trzeba znać po prostu umiar oraz sposoby!



3. Zbilansowana dieta.

Wbrew pozorom, jest bardzo ważna. I tutaj nie chodzi o zbilansowaną dietę od czasu do czasu, tylko cały czas.
W momencie gdy zaczęłam jeść "czysto", moja chęć na słodycze drastycznie spadła.

Ważne jest aby pamiętać, że bardzo często chęć na słodycze jest spowodowana, niedoborami.

Np. gdy mamy ochotę na czekoladę to często wiąże się to z niedoborem magnezu, potasu lub żelaza.
Co z tym zrobić? Wystarczy wprowadzić do swojej diety produkty takie jak: kasza gryczana, koper, orzechy, banany, szpinak, fasolę, suszone owoce, pomidory, kiwi, awokado.



Wniosek jest prosty: Zbilansowana dieta to podstawa!

PS. Dla młodzieży: Wszystkiego najlepszego w nowym roku szkolnym! Samych 6 oraz wzorowego zachowania ;)
Powodzenia :P
I smacznego oraz zdrowego roku.


3 komentarze:

  1. zdecydowanie moim zamiennikiem słodyczy są owoce

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. zdecydowanie moim zamiennikiem słodyczy są owoce

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń